Το κράτος ως
διαχείριση της εξουσίας ευθύνεται κατά
κύριο λόγο για την κατάσταση της
οικονομίας
Η εκάστοτε
εξουσία είτε ενεργεί υπό την κατεύθυνση
μιας ιδεολογίας είτε χωρίς ιδεολογία
αποφασίσει και καθορίζει τις γενικές
γραμμές μέσα στις οποίες δρομολογείται
η οικονομία του τόπου όπου το κράτος
ασκεί εξουσία .
Συνεπώς δεν
υπάρχουν ιδεολογίες που δρουν αυτόνομα
, όπως φιλελευθερισμός , σοσιαλισμός ,
παρεμβατισμός ,κομμουνισμός ,
εθνικοσοσιαλισμός , φασισμός κλπ αλλά
υπάρχουν τοπικές εξουσίες που εφαρμόζουν
διάφορες μεθόδους που μπορούν να
προσδιορισθούν ως καπιταλιστικές ,
ολιγαρχικές , ταξικές , λαϊκές κλπ.
Τουλάχιστον στα
δικά μας κράτη , της Ελλάδος και της
Κύπρου , εκείνο που καθορίζει τις επιλογές
των κυβερνήσεων που ασκούν εξουσία δεν
είναι κάποιες ιδεολογίες αλλά πρώτα
και κύρια τα συμφέροντα της ολιγαρχίας
, των τραπεζιτών , των παπάδων , των
κομματαρχών , των παροικούντων της
τραπεζοκρατίας και κομματοκρατίας .
Πάνω σε αυτά τα
συμφέροντα προστίθενται και τα κομματικά
συμφέροντα τα οποία εξυπηρετούνται με
τον κρατισμό , με την διόγκωση του
δημοσίου , με την αργία φορολόγηση της
παραγωγικής βάσης και ούτω καθεξής.
Αν θέλουμε να
ανιχνεύσουμε την “μεταφυσική” αυτής
της μορφής εξουσιασμού ΄θα ανακαλύψουμε
εκεί στοιχεία σοσιαλισμού , συνδικαλισμού
, παπαδισμού, φιλελευθερισμού , κρατισμού,
παρεμβαρττισμού , παρασιτισμού ,
πατερναλισμού και άλλα τέτοια.
Σε αυτή τη μορφή
εξουσιασμού που συνθέτει όλες τις
ιδεολογίες σε ένα τερατώδες σύμφυρμα
, εξυπηρετούνται μικρά και μεγάλα
συμφέροντα που αφήνουν ικανοποιημένους
τους πολίτες , άλλους λιγότερο και άλλους
περισσότερο. Αυτός είναι και ο λόγος
που στηρίζουν το σύστημα και δεν έχουν
καμία πρόθεση να το αλλάξουν αλλά τουναντίον θεωρούν το κράτος τους ως την ανώτερη εκδήλωση της πνευματικότητας τους.
Ο λαός ηδονιζόμενος
στο βόρβορο το μόνο που επιθυμεί είναι
να έχει περισσότερη λάσπη και δυσωδία
, διότι εκεί έμαθε να ζει. Να ζει με
παράσιτα , με απατεώνες , με αριβίστες
, με δολοπλόκους , με φονιάδες και άλλους
τοιούτους ρυπαρούς που ταιριάζουν στο
πνευματικό του επίπεδο.
Από αυτή την
κατάσταση είναι κωμικό ακόμα και να
σκεφτούμε ότι μπορεί να υπάρξει επανάσταση
ή αναθέσμιση.
Διότι η επανάσταση
δεν προέρχεται από το στομάχι αλλά από
μια συνείδηση ηθικής τάξης , πολιτειακού
οράματος και αισθητικής ανύψωσης της
ζωής.
Οι επαναστάσεις
είναι για μεγάλους λαούς με υψηλό επίπεδο
βούλησης και όχι για ραγιάδες.
Λουκάς Σταύρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που είναι εκτός θέματος δεν θα δημοσιεύονται.